Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(55)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(56)
wypożyczone
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(23)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(8)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(27)
Autor
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(8)
Armstrong Michael (1928- )
(3)
Rae Leslie
(3)
Hędrzak Anna. Tł
(2)
Jarmuż Sławomir
(2)
Justyna Marlena
(2)
Kossowska Małgorzata
(2)
Lany Magdalena
(2)
Marciniak Jarosław
(2)
McGee Rita
(2)
Parsloe Eric
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- ). Red
(2)
Podsiadło Iwona. Tł
(2)
Sekuła Zofia
(2)
Trompenaars Alfons
(2)
Unterschuetz Alicja. Tł
(2)
Witkowski Tomasz (1963- )
(2)
Wray Monika Jamieson
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz. Tł
(2)
Adair John (1934- )
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Bieryło Marta
(1)
Biliński Witold
(1)
Biliński Witold. Tł
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowska Stanisława (1939- ). Red
(1)
Bramley Peter (1934- )
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Cook Mary F. (1937- )
(1)
Cowling. A. G
(1)
Dale Margaret
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Hampden-Turner Charles
(1)
Hampden-|Turner Charles
(1)
Hargrove Robert A. (1947- )
(1)
Hornicka Ewa
(1)
Hyla Marek
(1)
Justyna Marlena. Tł
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Jędrych Elżbieta. Red
(1)
Klin Lidia. Tł
(1)
Kopijer Paweł
(1)
Kossowska Małgorzata (1968- )
(1)
Kozłowski Waldemar Ryszard
(1)
Lany Magdalena. Tł
(1)
Leary-|Joyce Judith
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Lundy Olive
(1)
Mamińska Anna Julia
(1)
Manikowski Robert
(1)
Michalczyk Ryszard (1957-2019)
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Oleksyn Tadeusz
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Poels Frans
(1)
Pszczółkowski Piotr (zasoby ludzkie)
(1)
Rennie Ann
(1)
Sochacka Iwona. Tł
(1)
Sołtysińska Iwona
(1)
Ward Peter (1942- )
(1)
Wójcik Leszek (tłumacz). Tł
(1)
Zbiegień-Maciąg Lidia (1943- ). Red
(1)
Zbiegień-|Maciąg Lidia
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(40)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Menadżerowie
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Coachowie
(1)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy personalni
(1)
Pracownicy HR
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Specjaliści zarządzania rozwojem pracowniczym
(1)
Studenci
(1)
Temat
Kadry
(11)
Motywacja pracy
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Mentoring
(3)
Oceny pracowników
(3)
Płaca
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Uczenie się
(2)
Zarządzanie
(2)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Coaching
(1)
Coworking
(1)
Doradcy personalni
(1)
E-learning
(1)
Etyka
(1)
Internet
(1)
Kariera
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kultura pracy
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Osobowość
(1)
Outplacement
(1)
Pomieszczenia biurowe
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca
(1)
Praca zdalna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Premia
(1)
Produktywność pracy
(1)
Przywództwo
(1)
Rozwiązanie umowy o pracę
(1)
Samokontrola
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Uczucia
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opracowanie
(3)
Podręczniki
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 343-344.
Jedyna na polskim rynku wydawniczym publikacja pozwalająca prześledzić wszystkie etapy tworzenia oraz usprawniania systemu wynagrodzeń.Zbudowanie systemu wynagrodzeń, który byłby dopasowany do strategii, struktury i kultury firmy oraz skutecznie motywował pracowników, nie jest sprawą łatwą. Nie wystarczy do tego wiedza teoretyczna - konieczne są umiejętności praktyczne. Najczęściej zdobywa się je bardzo kosztowną metodą prób i błędów. Zamiast eksperymentować na żywym organizmie firmy, warto zweryfikować swoją wiedzę, wykonując ćwiczenia, rozwiązując zadania i testy, oraz skorzystać ze sprawdzonych wzorców. To właśnie umożliwia ta książka.Zasadniczą jej część stanowią studia przypadków. Obejmują one takie zagadnienia, jak: projektowanie systemów wynagrodzeń, wartościowanie pracy i ocena jej efektów, rynkowe przeglądy wynagrodzeń, projektowanie tabel płac i podwyższanie płac, wynagradzanie różnorodnych grup pracowników, negocjacje płacowe ze związkami zawodowymi.Ten wyjątkowy zbiór studiów przypadków zawiera także wzory formularzy i dokumentów. Publikacja stanowi znakomite uzupełnienie książki prof. Stanisławy Borkowskiej Skuteczne strategie wynagrodzeń - tworzenie i zastosowanie. Jest przeznaczona dla pracowników działów ZZL, właścicieli firm i kadry kierowniczej, a także dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem i ekonomią oraz wykładowców, trenerów i konsultantów biznesowych.
Rozdział 1. Funkcje i determinanty wynagrodzeń * Urszula Feliniak, Izabela Kołodziejczyk-Olczak * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Składniki systemu wynagrodzeń firma Denix * Ocena funkcji składników wynagrodzeń: firma Magma * Analiza motywacyjnej funkcji wynagrodzeń: firma Delta * Redukcja kosztów pracy: firma Prząśniczka * Determinanty systemu wynagrodzeń * Kultura i strategia organizacyjna jako determinanty wynagrodzeń: firma Denteo * Rozdział 2. Projektowanie systemów wynagrodzeń * Izabela Kołodziejczyk-Olczak, Urszula Feliniak * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Projektowanie systemu wynagrodzeń w nowym oddziale firmy międzynarodowej: firma Rippon * Tworzenie systemu wynagrodzeń w firmie międzynarodowej: firma Minerwa * Budowa systemu wynagrodzeń opartego na kompetencjach: firma Orton * Dobór mierników oceny efektów podstawą budowy systemu premiowania: firma Świetlik * Projektowanie strategii wynagrodzeń w ramach restrukturyzacji: firma Zdrowie SA * Konstruowanie wynagrodzeń zadaniowych opartych na zarządzaniu przez cele: Cementownia Pyłki Małe * Rozdział 3. Wartościowanie pracy podstawą polityki plac * Piotr Bobdziewicz * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Wartościowanie pracy: Zakład Sieci Cieplnej Zespołu Elektrociepłowni * Załączniki * Rozdział 4. Systemowa ocena efektów pracy i kompetencji * Piotr Bobdziewicz * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Sformalizowany system ocen okresowych: firma REM * Rzeczywista procedura tworzenia systemu ocen okresowych: firma REM * Zapożyczony z zewnątrz system oceniania efektów pracy i kompetencji pracowniczych - czy warto go wdrożyć? * Ocenianie i wynagradzanie talentów: firma Alfa Polska sp. z o.o Załączniki * Rozdział 5, Rynkowe przeglądy wynagrodzeń * Izabela Kołodziejczyk-Olczak * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Zastosowanie rynkowych przeglądów wynagrodzeń: firma Twój Dom * Informacje dla menedżera: firma WOW! * Odchodzący pracownicy jako źródło informacji: firma Sukces * Wynagrodzenie osób pełniących funkcje wójtów, burmistrzów i prezydentów miast * Kluby płacowe: Klub Liderów Łódzkiego Rynku Płac * Badanie wynagrodzeń służby cywilnej. * Rozdział 6. Budowanie tabel płac oraz podwyższanie płac * Izabela Kołodziejczyk-Olczak * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Płaca zasadnicza: Zakłady Naprawcze i Eksploatacji Sprzętu Bielany * Wynagrodzenie jako tester odejść: firma produkcyjna RudeCo * Tabela płac: firma Enigma * Tabela płac oparta na kompetencjach: Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, Innowacji i Technik Komputerowych * Szerokie kategorie zaszeregowania: Spółdzielnia Inwalidów Dark * Zwolnienie tempa pracowników w firmie Bony zamiast podwyżki plac * Sztywne tabele plac * Rozdział 7. Formy wynagrodzeń oparte na bodźcach krótkoterminowych * Urszula Fełiniak * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Dobór indywidualnej formy wynagrodzeń: firma Miranda * Analiza porównawcza systemów premiowania: firmy Anitex, Budomar i Bordis * Tworzenie systemu premiowania na podstawie zrównoważonej karty wyników: firma Plastic * Plan Scanlona: firma Anitex * Wynagradzanie zespołowe: firma Teamex SA * Wynagradzanie kafeteryjne: Fabryka Wódek Łódzkich SA * Rozdział 8. Wynagrodzenia długoterminowe * Urszula Feliniak * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Dobór składników grantu bodźców długoterminowych: firma Ilex * Nieoczekiwane skutki wynagradzania pracowników za pomocą bodźców długoterminowych * Tworzenie planu bodźców własnościowych: Polskie Soki SA * Motywowanie pracowników za pomocą programów emerytalnych: firma Gracja * Rozdział 9. Świadczenia dodatkowe * Anna Rogozińska-Pawełczyk, Urszula Feliniak * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Zastosowanie świadczeń dodatkowych w wynagradzaniu kadry kierowniczej i handlowców: firma Galax * Związek równowagi między życiem prywatnym a zawodowym z wynagrodzeniem kobiet: firma Informatics * Świadczenia dodatkowe dla różnych grup pracowników: Promienny Bank * Prozdrowotne pakietowe wynagrodzenia pracowników * Odprawy emerytalne nauczycieli * Rozdział 10. Pakiety wynagrodzeń dla specyficznych grup pracowników * Izabela Kołodziej czy k-O leżak * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Wynagradzanie kadry kierowniczej: firma Solaris * Świat gwiazd: firma Żelazo SA * Pakiety dla kluczowych pracowników: Kappa * Wykorzystanie zrównoważonej karty wyników: firma Afinan * Wynagradzanie specjalistów ds. sprzedaży: firma Polańczyk SA * Innowacyjna firma z branży tytoniowej: firma Gaallunder * Strategiczne wynagradzanie pracowników * Wynagradzanie ekspatów: firma MEGA * Naliczanie wynagrodzeń ekspatów: firmy MEGA i PLUSMINUS Wynagradzanie kierownika: restauracja Gout Delicieux * Rozdział 11. Zarządzanie istniejącymi systemami wynagrodzeń * Izabela Kolodziejczyk-Olczak, Urszula Feliniak * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Ocena spójności systemu wynagrodzeń ze strategią organizacyjną: Towarzystwo Ubezpieczeń Victus SA * Faza przygotowawcza modernizacji systemu wynagrodzeń: * Fundacja ICAR * Monitorowanie systemu wynagrodzeń: firma Przykona SA * Badanie wartości i oczekiwań pracowników: firma Best Glass * Badanie satysfakcji z wynagrodzeń: firma Teklin SA * Zmienianie nieefektywnych systemów wynagradzania w administracji publicznej: Urząd Miasta i Gminy Słoneczne Pola * Zmiana systemu wynagrodzeń: firma Fineliax * Rozdział 12. Rokowania zbiorowe a polityka wynagrodzeń * Bogusława Urbaniak, Piotr Oleksiak * Wprowadzenie * Stanisława Borkowska * Negocjacje płacowe w warunkach zmian koniunkturalnych: firma Chemitex Color * Negocjacje placowe: przedsiębiorstwo transportowe BUS sp. z o.o. * Interesy pracowników w procesie przekształceń własnościowych: Fabryka Kabli Ożarów * Pracownicy niezainteresowani powołaniem organizacji związkowej: międzynarodowa firma motoryzacyjna * Negocjacje w sprawie systemu premiowania: firma Meblościanka SA * Rozdział 13. Zadania sprawdzające wiedzę * Urszula Feliniak, Izabela Kołodziejczyk-Olczak * Testy, krzyżówki, quizy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 409-411.
Książka adresowna jest do specjalistów ds. HR, konsultantów i menedżerów.
Niniejsza książka jest doskonałym źródłem nowoczesnych metod zarządzania talentami i planowania ścieżek karier wspomagających efektywne funkcjonowanie całej organizacji. 41 specjalistycznych narzędzi, które zostały tu przedstawione, umożliwia skuteczne: zidentyfikowanie talentów, których organizacja potrzebuje lub którymi już dysponuje, pozyskiwanie talentów z zewnątrz, zaplanowanie rozwoju pracowników oraz ścieżek ich karier, tak by w pełni wykorzystać ich potencjał, utrzymanie wartościowych pracowników i ochronienie ich przed zakusami konkurencji.W książce opisano również zalecane działania w razie odejścia kluczowych pracowników.Książka zawiera listy kontrolne, ćwiczenia i użyteczne wskazówki poparte najlepszymi biznesowymi praktykami.Autorzy w sposób kompleksowy opisali cały proces zarządzania wartościowymi dla firmy pracownikami, z myślą o przyszłości ich i organizacji - od określenia potrzeb organizacji w tym zakresie po ocenę zastosowanych rozwiązań. Przedstawione w książce metody zostały sprawdzone w wielu organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 127,17 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Kaucja: 55,20 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48259 (1 egz.)
Kaucja: 55,20 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Kaucja: 39,20 zł
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia na stronach [151]-152. Indeks.
Praktyczny przewodnik "krok po kroku" po planowaniu i realizacji projektów szkoleniowych, zawierający narzędzia i komentarz wdrożeniowy. Polityka szkoleniowa wielu organizacji nadal jest nastawiona na sprawną realizację szkoleń, tymczasem chodzi o to, by była efektywnym narzędziem biznesowym pozwalającym firmie rentownie inwestować w coraz istotniejszy element przewagi konkurencyjnej, jakim są ludzie. Kierunek transformacji zarządzania szkoleniami jest więc oczywisty - maksymalna procesowość oraz ścisłe nastawienie na biznes. Niniejsza publikacja prezentuje właśnie takie podejście do szkoleń. Jej główne założenia są następujące: Ľ szkolenia mają przynosić organizacji konkretne korzyści biznesowe, gdyż są inwestycją, nie kosztem, Ľ uczestnicy szkoleń i ich bezpośredni przełożeni muszą rozumieć wagę efektywnego partnerstwa ze szkoleniowcami i wspierać cały proces, Ľ w szkoleniu kluczowe jest nie zyskanie kompetencji, tylko ich wykorzystanie na stanowisku pracy, Ľ ocena efektywności każdego projektu szkoleniowego jest konieczna, Ľ szkolenie powinno być rentowne, tak jak wszystkie inne inwestycje. Takie podejście do zarządzania szkoleniami może wydawać się trudne w realizacji, dlatego układ tej publikacji został tak pomyślany, aby maksymalnie wesprzeć narzędziowo profesjonalistę w zaplanowaniu wszystkich kluczowych procesów polityki szkoleniowej. Zebrana tu wiedza oraz zaprezentowane przykłady pozwolą zarówno na stworzenie od podstaw profesjonalnego systemu szkoleniowego, jak i na kompleksowy audyt oraz usprawnianie już funkcjonujących systemów. Publikacja zawiera szczegółowy opis kompletnej procedury realizacji projektu szkoleniowego (opartej na nowatorskim modelu SEB - Standard of Education in Business) wraz z narzędziami i przykładami ilustrującymi ich zastosowanie. Składają się na nią także liczne tabele, schematy, formularze, listy kontrolne i zestawienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55990 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50739 (1 egz.)
Kaucja: 47,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 131-134.
W publikacji Autor przedstawia praktyczne podejście do procesu motywowania w oparciu o szereg narządzi diagnostycznych, umożliwiających pomiar badanego procesu, a tym samym analizę i diagnozę celem jego optymalizacji. Oprócz doboru środków motywujących istotną kwestią są uwarunkowania procesu motywacyjnego dotyczące takich obszarów, jak: przywództwo, dopasowanie pracownika do treści pracy, czy wytworzenie pozytywnego klimatu organizacyjnego. Należy przy tym pamiętać, iż podstawą motywowania w każdej organizacji powinien być szacunek do pracownika, oraz stworzenie mu możliwości zaspokojenia potrzeby samorealizacji.W publikacji omówiono następujące obszary związane z poruszaną problematyką:teoretyczne podstawy i teorie motywacji pracowników,istotne uwarunkowania motywacji pracowników,praktyczne narzędzia analizy motywacji pracowniczej,ocena efektywności motywacji pracowniczej.Motywowanie jako jedna z głównych funkcji kierowania ludźmi, stanowi obecnie o perspektywie rozwoju organizacji. Dlatego też istotnym wyzwaniem dla praktyków jest poszukiwanie narzędzi umożliwiających pomiar motywacji oraz określenie jej związku przyczynowo-skutkowego z efektywnością organizacji w aspekcie ilościowym oraz jakościowym.
Wprowadzenie * Rozdział 1 * Istota motywacji pracowniczej * 1.1. Pojęcie motywacji * 1.2. Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego * 1.2.1. Typ pracownika w organizacji * 1.2.2. Osobowość pracownika * 1.2.3. Gotowość pracownika do działania * 1.3. Proces motywacyjny * 1.4. System motywacyjny * 1.5. Teorie motywacji w zarządzaniu organizacją * 1.5.1. Teorie potrzeb * 1.5.2. Teorie procesu * Rozdział 2 * Istotne uwarunkowania procesu motywowacyjnego * 2.1. Przywództwo w procesie motywowania * 2.2. Klimat organizacyjny * 2.3. Struktura zadań wykonywanych przez pracowników * Rozdział 3 * Praktyczne aspekty zarządzania procesem motywowania * 3.1. Analiza potencjału pracowniczego * 3.1.1. Analiza cech osobowych pracowników * 3.1.2. Analiza poziomu kompetencji pracowniczych * 3.2. Analiza systemu wartości preferowanych przez pracowników w organizacji * 3.3. Analiza poziomu zadowolenia pracowników * 3.4. Analiza klimatu organizacyjnego * 3.5. Analiza nastawień kadry kierowniczej * 3.6. Analiza wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi * Rozdział 4 * Ocena efektywności procesu motywacyjnego w organizacji * 4.1. Motywacja pracownicza jako element strategii rozwoju organizacji * 4.2. Ocena efektywności procesu motywowania pracowników * 4.3. Mierniki efektywności procesu motywacyjnego * 4.4. Wartość procesu motywacyjnego * 4.5. Motywacja pracowników jako element systemu doskonalenia jakości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49765 (1 egz.)
Kaucja: 51,20 zł
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 145-148.
Dla studentów na kierunkach zarządzanie, ekonomia, socjologia oraz dla kadry zarządzającej wszystkich szczebli.
... Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy o zasobach ludzkich. Holistyczny charakter książki jest koncepcją umożliwiającą racjonalnie spojrzeć na rozwój pracowników. Modele zasobów ludzkich stanowią podpowiedz, jak wpływać na podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, czyli inaczej mówiąc, jak zarządzać zasobami ludzkimi. Współczesne zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL) dotyczy stworzenia w organizacji systemu motywacji. System taki winien być w miarę możliwości dostosowany do każdego pracownika lub grupy pracowników. Oddziaływanie na ludzi w organizacji nie jest proste i oczywiste. Dlatego niezależnie od przedstawionych w książce przykładów, organizacje winny wypracować własny, indywidualny system rozwoju zasobów ludzkich. Książka adresowana jest do menedżerów (wszystkich szczebli), jak też do studentów i słuchaczy studiów podyplomowych kierunków: zarządzanie, ekonomia oraz specjalności dotyczących zasobów ludzkich. Książka ma charakter uniwersalny, tzn. może być pomocna w zarządzaniu zasobami ludzkimi w każdej organizacji, nie tylko w przedsiębiorstwie, także w urzędach samorządowych i państwowych.
Rozdział 1. Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi * 1.1. Pojęcie, istota i cechy zarządzania zasobami ludzkimi * 1.2. Cele i zadania zarządzania zasobami ludzkimi * 1.3. Planowanie i organizowanie zasobów ludzkich * 1.4. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi * Rozdział 2. Rola polityki personalnej w zarządzaniu zasobami ludzkimi * 2.1. Istota, cele i zadania polityki personalnej * 2.2. Zakres polityki personalnej: rekrutacja i selekcja * 2.3. Zarządzanie kadrami * 2.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie personelem * Rozdział 3. Wybrane modele zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji * 3.1. Model sita * 3.2. Model kapitału ludzkiego * 3.3. Model harwardzki * 3.4. Model Michigan * 3.5. Modele zarządzania funkcją personalną * Rozdział 4. Teoretyczna analiza modeli zarządzania zasobami ludzkimi * 4.1. Model sita a model kapitału ludzkiego * 4.2. Analiza czynników umożliwiających wybór modelu * 4.3. Model harwardzki a model Michigan * 4.4. Modele zarządzania funkcją personalną - analiza porównawcza * Rozdział 5. Istota kultury organizacyjnej * 5.1. Geneza pojęcia kultura organizacyjna * 5.2. Definicja kultury w organizacji * 5.3. Źródła kultury * 5.4. Różne podejścia do kultury organizacyjnej * 5.5. Funkcje kultury organizacyjnej * 5.6. Znaczenie misji i wizji firmy * 5.7. Typologia kultur organizacyjnych * 5.8. Kultury silne i słabe * Rozdział 6. Kultura organizacyjna podstawą zarządzania przedsiębiorstwem * 6.1. Kultura organizacyjna a efektywność firmy * 6.2. Kultura proefektywnościowa oraz antyefektywnościowa * 6.3. Kultura organizacyjna jako zasób strategiczny * 6.4. Motywująca rola kultury organizacyjnej * 6.5. Kształtowanie postaw i zaangażowania pracowników * 6.6. Skuteczne zarządzanie potencjałem pracowniczym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Projektowanie systemów premiowych / Robert Manikowski. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 147 stron : ilustracje ; 24 cm.
(HR)
Indeks.
Nie ma drugiego takiego narzędzia w obszarze HR, które byłoby tak ważnym elementem oddziaływania na pracownika, a z drugiej strony użyte niewłaściwie lub niewłaściwie zaprojektowane mogłoby przynieść duże szkody i niepowetowane straty dla organizacji. Celem publikacji jest zaprezentowanie schematu pozwalającego na samodzielne skonstruowanie lub przynajmniej świadome uczestnictwo w projektowaniu systemu premiowego. Ma ona za zadanie pomóc czytelnikom w zrozumieniu, jak działają mechanizmy premiowe i jak ich właściwa budowa pozwoli wzmocnić motywację pracowników, chroniąc interesy firmy. Konstrukcja książki i punkt widzenia przyjęty w trakcie pisania ustawiają czytelnika w pozycji osoby zarządzającej, szefa HR, osoby odpowiedzialnej za projektowanie systemu. Szczegółowo omówiono w niej m.in.: Ľ funkcje systemu premiowego, Ľ rodzaje systemów wynagrodzeń, Ľ relacje między premią a płacą zasadniczą, Ľ premie indywidualne i premie zespołowe,Ľgrupy premiowe,Ľkrzywe premiowe, Ľ częstotliwość i wysokość wypłacanej premii, Ľ wybrane mechanizmy premiowe, Ľ analizy wykonalności projektowanego systemu premiowego, Ľ zasady projektowania systemów premiowych w praktyce. Publikacja ta jest jedną z nielicznych polskojęzycznych pozycji dotyczących zagadnień projektowania systemów premiowych. Może zatem stanowić cenną inspirację dla osób, które samodzielnie zamierzają skonstruować system premiowy, zarządzają takim systemem, wprowadzają modyfikacje i analizują jego efektywność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Optymalizacja zatrudnienia, wynagrodzeń i struktur organizacyjnych / Jarosław Marciniak. - Wydanie 2, zmienione. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 246 stron : il. ; 24 cm.
(HR)
Wydanie 1 pt. : Optymalizacja zatrudnienia : zwolnienia, outsourcing, outplacement.
Indeks.
Warunki współczesnej gospodarki i wprowadzane na dużą skalę zmiany w organizacjach wymagają profesjonalnych przedsięwzięć w obszarze HR, przede wszystkim racjonalizacji poziomu zatrudnienia oraz dostosowania potencjału zatrudnionych do nowych wymagań dotyczących zadań i stanowisk. Publikacja dostarcza kompleksowej wiedzy na temat stosowanych w praktyce zarządzania rozwiązań prowadzących do racjonalizacji zatrudnienia w firmie i do wzrostu jej efektywności. Omówiono w niej szczegółowo takie zagadnienia, jak: Ľ znaczenie optymalizacji zatrudnienia w zarządzaniu firmą, Ľ przeprowadzanie analizy zatrudnienia oraz organizacji pracy i struktury firmy, Ľ zadania kadry kierowniczej w procesie optymalizacji zatrudnienia, Ľ sposób analizy przerostów i niedoborów zatrudnienia oraz luki kompetencyjnej, Ľ działania uzupełniające w procesie optymalizacji zatrudnienia (przesunięcia wewnętrzne, telepraca, zadaniowy czas pracy, outsourcing), Ľ redukcja zatrudnienia (polityka i zasady zwolnień, odpowiednia komunikacja), Ľ outplacement, czyli zwolnienia monitorowane. Zawarte w książce narzędzia ułatwiające przeprowadzenie procesu racjonalizacji zatrudnienia - procedury postępowania, formularze, ankiety - pozwolą na przygotowanie i przeprowadzenie tego procesu w sposób sprawny, a także na zminimalizowanie negatywnych skutków zwolnień pracowników. Pierwsze wydanie tej publikacji ukazało się w 2009 roku pod tytułem "Optymalizacja zatrudnienia. Zwolnienia, outsourcing, outplacement". W obecnej edycji tekst został uaktualniony, a także znacznie rozszerzony - dodano dwa rozdziały poświęcone działaniom niezbędnym przy optymalizacji zatrudnienia (zarządzanie wiekiem pracowników, talentami i ryzykiem personalnym) oraz racjonalizacji systemu wynagrodzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
(HR)
Dod. do tyt. z okł.
Publikacja zawiera obszerny zestaw materiałów dostępnych w wersji elektronicznej po zalogowaniu i wpisaniu załączonego na 3 s. okł. jednorazowego kodu aktywacyjnego.
Bibliogr. s. 407-[409].
Dla specjalistów ds. HR i konsultantów.
Książka zawiera zestaw 58 nowoczesnych narzędzi i sposobów podejścia do budowania zaangażowania pracowników. Zamieszczone w niej materiały w sposób kompleksowy przedstawiają proces budowania zaangażowania - począwszy od rozpoznania potrzeb danej organizacji, poprzez określenie strategii budowania zaangażowania i wdrażanie jej w życie, po stworzenie zaangażowanego przedsiębiorstwa, umiejącego rozwijać się i uczyć. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na kluczowe pytania: - Jakie elementy są potrzebne do budowania zaangażowania pracowników? - W jaki sposób specjaliści ds. HR i konsultanci mogą pomóc w osiągnięciu zaangażowania? - Kto powinien włączyć się w ten proces? Szczegółowe wytyczne zawarte w książce pozwalają na skuteczne zastosowanie zaproponowanych narzędzi we własnej organizacji. Narzędzia dotyczą następujących zagadnień: - badanie zaangażowania pracowników, - tworzenie deklaracji systemu wartości, określenie celów i oczekiwań, - kształtowanie zaangażowania zespołów,- wpływ przełożonego na zaangażowanie pracowników, - sposoby angażowania interesariuszy, - rekrutacja nastawiona na zaangażowanie, - nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania, - komunikacja nastawiona na zaangażowanie, - podejście do nauki i rozwoju służące zwiększaniu zaangażowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DF 55136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji / Tadeusz Oleksyn. - Wydanie 4, zaktualizowane i rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 658 stron : ilustracje ; 24 cm.
(HR)
Forma i typ
Temat
Gatunek
Bibliografia na stronach [637]-646 i przy rozdziale Indeks.
Dla zarządzających organizacjami, menedżerów, specjalistów personalnych, konsultantów, pracowników naukowych i słuchaczy wydziałów zarządzania i ekonomii.
W czwartym, zaktualizowanym i rozszerzonym, wydaniu książki, która w sposób kompleksowy ujmuje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawiono: - istotę i ewolucję zarządzania kadrami, - podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach, - zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy, - kształtowanie, racjonalizację i restrukturyzację zatrudnienia, - adaptację społeczno-zawodową ludzi w organizacji, - motywowanie, systemy wynagradzania i zasady ich budowy, - wymiarowanie pracy i ocenę pracowników, - kulturę i etykę organizacji w kontekście ZZL, - najważniejsze wyzwania ZZL mające w dużym stopniu charakter zewnętrzny. Autorowi udało się pogodzić szerokie i dogłębne ujęcie tematu z przystępną formą oraz klarownością wywodu - przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem publikacji jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Istota i ewolucja zarządzania kadrami * 1.1. Kłopotliwa terminologia, ważkie różnice * 1.2. Starożytny rodowód, wojskowe inspiracje * 1.3. Model tradycyjny w cywilnych organizacjach * 1.4. Administrowanie zatrudnieniem * 1.5. Personnel Management (PM) * 1.6. Human Resource(s) Management (HRM) * 1.7. Analogie i różnice pomiędzy PM a HRM * 1.8. Zarządzanie potencjałem społecznym i IRM * 1.9. Zarządzanie kapitałem ludzkim i intelektualnym * 1.10. Ewolucja zarządzania kadrami w Polsce * Tematy do przemyślenia lub dyskusji * Rekomendowana literatura uzupełniająca * Rozdział 2. ZZL w systemie zarządzania organizacją * 2.1. Związki ZZL z systemem zarządzania organizacją i zarządzaniem strategicznym * 2.2. Podmioty ZZL i podział ról między nimi * 2.3. Organizacja pionu HR * 2.4. Kompetencje menedżera HR * 2.5. Funkcje ZZL * 2.6. Jakość wypełniania funkcji ZZL w przedsiębiorstwach z "Listy 500" * 2.7. ZZL w małych oraz średnich przedsiębiorstwach (MŚP) * 2.8. ZZL w sferze budżetowej * Tematy do przemyślenia lub dyskusji * Rekomendowana literatura uzupełniająca * Rozdział 3. Kompetencje i rozwoj zawodowy * 3.1. Różne rozumienie kompetencji * 3.2. Projektowanie kompetencji - determinanty i dylematy decyzyjne * 3.3. Kompetencje naczelnego kierownictwa w sektorze publicznym * 3.4. Kompetencje kierowników najwyższego szczebla w przedsiębiorstwach * 3.5. Kompetencje nauczycieli akademickich * 3.6. Kompetencje i ścieżki rozwoju menedżerów średniego szczebla w sektorze przedsiębiorstw * 3.7. Kompetencje kierowników I linii * 3.8. Kompetencje mistrzów i brygadzistów * 3.9. Kompetencje specjalistów, koordynatorów i głównych specjalistów * 3.10. Kompetencje pracowników merytoryczno?wykonawczych * 3.11. Kompetencje pracowników operacyjnych * 3.12. Zarządzanie talentami * 3.13. Formy rozwoju zawodowego * 3.14. Awanse i polityka awansowa * Tematy do przemyślenia lub dyskusji * Rekomendowana literatura uzupełniająca * Rozdział 4. Kształtowanie zatrudnienia * 4.1. Zatrudnieni, pracujący, aktywni zawodowo, szara strefa * 4.2. Formy zatrudnienia * 4.3. Umowy o pracę * 4.4. Czynniki wpływające na liczbę pracowników i strukturę zatrudnienia * 4.5. Planowanie zatrudnienia * 4.6. Rekrutacja i dobór kadr * 4.7. Adaptacja społeczno-zawodowa * 4.8. Racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia * 4.9. Zwolnienia pracowników * Tematy do przemyślenia lub dyskusji * Rekomendowana literatura uzupełniająca * Rozdział 5. Motywowanie * 5.1. Istota motywowania * 5.2. Motywowanie a motywacja * 5.3. Motywowanie czy manipulowanie? * 5.4. Motywacja a satysfakcja * 5.5. Ewolucja motywowania * 5.6. Systemy motywacyjne * 5.7. Motywatory materialne i niematerialne * 5.8. Motywatory pozytywne i negatywne * 5.9. Motywatory krótkookresowe i odroczone w czasie * 5.10. Polityka motywacyjna * Tematy do przemyślenia lub dyskusji * Rekomendowana literatura uzupełniająca * Rozdział 6. Wynagradzanie * 6.1. Kłopotliwa definicja i nadmiar pojęć * 6.2. Zasady wynagradzania - regulacje kodeksowe * 6.3. Płaca godziwa według Europejskiej Karty Społecznej * 6.4. Zasady wynagradzania według teorii i dobrej praktyki * 6.5. System wynagradzania i jego struktura * 6.6. Formy płac * 6.7. System taryfowy * 6.8. Premiowanie i nagradzanie * 6.9. Kafeterie * 6.10. Polityka płac w organizacji * 6.11. Wybrane dylematy dotyczące polityki płac * Tematy do przemyślenia lub dyskusji * Rekomendowana literatura uzupełniająca * Rozdział 7. Wymiarowanie pracy i ocena pracownikow * 7.1. Istota i sens wymiarowania pracy * 7.2. Wartościowanie pracy * 7.3. Normowanie i wymiarowanie ilości pracy * 7.4. Jak zmniejszać indywidualne różnice w wydajności pracy? * 7.5. Jak zmniejszać asynchronizację pracy? * 7.6. Efektywność pracy * 7.7. Koszty pracy * 7.8. Ocena pracy, pracowników, ich potencjału oraz kapitału ludzkiego * Tematy do przemyślenia lub dyskusji * Rekomendowana literatura uzupełniająca * Rozdział 8. Kultura i etyka organizacji * 8.1. Katastrofa chemiczna w Bhopalu - studium przypadku * 8.2. Definicje kultury organizacji * 8.3. Poziomy kultury organizacji * 8.4. Typy kultur * 8.5. Kształtowanie kultury organizacji * 8.6. Zarządzanie międzykulturowe * 8.7. Etyka - istota, źródła, mity * 8.8. Wybrane kwestie etyczne * 8.9. Społeczna odpowiedzialność organizacji i kodeksy etyczne * 8.10. Gry organizacyjne i zachowania nieetyczne * 8.11. Koncepcja sustainability jako paradygmat kulturowy i etyczny * Tematy do przemyślenia lub dyskusji * Rekomendowana literatura uzupełniająca * Rozdział 9. Zamiast zakończenia: wyzwania ZZL z szerszej perspektywy * 9.1. Potrzeba kondensacji w mgławicy mikrofirm * 9.2. Ograniczenie emigracji zarobkowej i przedwczesnej dezaktywizacji zawodowej * 9.3. Wyzwania demograficzne * 9.4. Skuteczniejsze budowanie wartości firmy * 9.5. Odrobienie starych lekcji * 9.6. Reorientacja w kierunku organizacji zarządzanych procesowo i projektowo * 9.7. Kurs na TQM i HRTQM * 9.8. ZZL a zarządzanie wiedzą i benchmarking * 9.9. Ograniczanie nadmiernej rywalizacji na rzecz współpracy * 9.10. Szaty dla króla * 9.11. Nieodmiennie przemożny wpływ kultury * 9.12. ZZL - nauki płynące ze światowego kryzysu * 9.13. Inne kryzysy i zagrożenia * 9.14. Mniej złości, pychy, demagogii, populizmu, moralizowania * Załącznik. Wyjaśnienie wybranych terminów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi i kapitałem ludzkim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BP 005 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Książka
W koszyku
(HR)
Tyt. oryg.: "Coaching and mentoring : practical methods to improve learning" 2000.
Bibliogr. s. 169-170. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3718 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia na stronie [147].
Dla pracowników działów HR, a także dla nauczycieli akademickich wykładających na kierunkach ZZL i studentów i słuchaczy tych kierunków.
Analityka HR to analiza i przetwarzanie danych w obszarze zasobów ludzkich i wyciąganie wniosków na przyszłość. Autorzy, na podstawie przeprowadzonych badań, opisali najważniejsze obszary procesów ZZL i stworzyli reprezentatywny bank mierników ich efektywności.Czytelnicy dowiedzą się, w jaki sposób mierzyć m.in.: średnioroczną fluktuację w organizacji, poziom strat, jakie ponosi firma w związku z rotacją kadry, odsetek pracowników, którzy prawdopodobnie odejdą z firmy w ciągu najbliższego roku.Mając takie informacje, można zmieniać procedury i decyzje w zakresie rekrutacji i selekcji na te właściwe - bardziej efektywne. Analityka HR pozwala na: podejmowanie lepszych decyzji przy użyciu danych, sprawdzanie skuteczności podejmowanych działań, przeniesienie ciężaru działań HR z operacyjnych na taktyczne i o strategicznym znaczeniu dla firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47587 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach 193-200.
Dla profesjonalnych coachów, menedżerów, kadry zarządzającej firm, pracowników działów HR, doradców zawodowych, trenerów i konsultantów zarządzania, pracowników naukowych i studentów kierunków związanych z zarządzaniem, psychologią oraz pedagogiką.
Książka jest pierwszą na polskim rynku publikacją łączącą tematykę coachingu z nowoczesnym doradztwem zawodowym. Przedstawione w niej zostały zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty coachingu kariery. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom takim jak: - specyfika działań składających się na coaching kariery, - podobieństwa i różnice między coachingiem kariery a poradnictwem (doradztwem) zawodowym, - współczesne podejście do zagadnień kariery zawodowej i obecne modele kariery, - pojęcie "zatrudnialności" oraz budowanie marki osobistej (personal branding), - coachingowe podejście do zagadnień zarządzania talentami, - charakterystyka narzędzi coachingu kariery, - elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych, - praca z różnymi pokoleniami oraz z wybranymi grupami klientów, w tym m.in. z osobami niepełnosprawnymi. Publikację uzupełniają liczne i zróżnicowane studia przypadków oraz wybrane narzędzia przydatne w coachingu kariery. Zainteresuje ona zarówno profesjonalnych coachów, jak i menedżerów, kadrę zarządzającą firm, pracowników działów HR, doradców zawodowych, trenerów i konsultantów zarządzania. Będzie też cennym źródłem wiedzy dla pracowników naukowych i studentów kierunków związanych z zarządzaniem, psychologią oraz pedagogiką.
Rozdział 1. Coaching kariery - próba charakterystyki pojęcia * Rozdział 2. Kariera zawodowa - centralne pojęcie coachingu kariery * Rozdział 3. Zatrudnialność (employability) oraz budowanie marki osobistej (personal branding) - ważne pojęcia współczesnego rynku pracy * Rozdział 4. Doradztwo (poradnictwo) zawodowe a coaching kariery * Rozdział 5. Przedstawiciele różnych pokoleń jako klienci coacha kariery * Rozdział 6. Elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych * Rozdział 7. Podstawowe narzędzia pracy coacha kariery * Rozdział 8. Praca z wybranymi grupami klientów * Studia przypadków * Załączniki * 1. Wieloaspektowa ocena preferencji zawodowych (WOPZ) * 2. Kwestionariusz "Moja kariera" * 3. Biuro Karier Politechniki Warszawskiej. Regulamin uczestnictwa i prowadzenia sesji coachingowych * Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56444 (1 egz.)
Kaucja: 59,25 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49023 (1 egz.)
Kaucja: 49,60 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia na stronach [157]-160.
Praca zdalna, model hybrydowy czy coworking to jedne z najpopularniejszych obecnie tematów dyskusji podejmowanych w wielu organizacjach. Zmiana miejsca i sposobu świadczenia pracy w dobie epidemii sprawia, że organizacja przestrzeni pracy w nowych warunkach wymaga ponownego przemyślenia koncepcji funkcjonowania jednostek i zespołów. Autorka omawia szczegółowo w książce następujące zagadnienia: - warunki efektywnej i bezpiecznej pracy w biurze; - szanse i zagrożenia związane z pracą zdalną, w tym kwestie oceny i motywowania pracujących w tym trybie osób; - coworking jako tzw. trzecie miejsce pracy; - wiele koncepcji, których znajomość staje się niezbędna współczesnym menedżerom (np. Activity Based Working, projektowanie partycypacyjne, Paradox Navigator, coworkingowe biura sąsiedzkie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21365 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej